• Others

    Tips Memilih Toko Bahan Kue Tangerang yang Murah dan Lengkap

    Bagi Anda yang tinggal di kota besar, pastinya tidak kesulitan untuk mencari berbagai fasilitas umum hingga pertokoan. Kota Tangerang yang tak jauh dari ibukota menjadi salah satu kota besar di Indonesia yang memiliki banyak fasilitas umum serta pertokoan untuk sarana jual beli masyarakat. Sebagai kota industri, Tangerang termasuk banyak memiliki toko bahan kue yang digunakan untuk pembelian eceran hingga komersil atau grosir. Meski begitu, Anda sebagai warga kota Tangerang ataupun pendatang, perlu memilih manaΒ toko bahan kue TangerangΒ yang memiliki produk bahan kue lengkap dengan harga terjangkau untuk memenuhi kebutuhan bahan kue Anda dalam skala kecil maupun besar. Sebagai kota yang memiliki banyak pabrik, Tangerang juga memiliki komplek pertokoan yang menjual hasil-hasil…

  • My Diary & Experiences,  Others

    Resolusi Tahun 2018

    CAREER GOALS Views Blog 10K per day Followers IG 10K – till get linked story feature Upgrade blog to dot.com (upgrade plan) Make money from blog (endorse or adv) Win blog competition Passport ! Sandwich program or student exchange Go abroad for academic, blog event, or just travel Attend International Conference Buy mirrorless camera IELTS or TOEFL (at least trying) LIFE GOALS Manage my time better Stay organized ! Make time for my hobbies Don’t be too hard on myself Don’t let my job affect me too much Fix my posture DO NOT WORRY ABOUT WHAT OTHER PEOPLE THINK !! Be more friendly ~ put my self there <3 Stick…

  • My Diary & Experiences,  Others

    Laptop 2in1 for My Crazy Movement !

    Ini sebenernya adalah postingan untuk BliBli Blog Competition. Tapi gajadi gue kirim gegara telat hehe :p Tapi tulisan ini mengandung banyak cerita kehidupan gue. Jadi sayang aja kalo ga gue publish. Selamat membaca :* Laptop 2in1 ? Pengen sih… Gadget ini sebenernya udah jadi inceran gue semasa kuliah. Bayangin, kita bisa dapet tab sekaligus laptop. Nah, pas udah kerja setahun rasanya gue ga bisa nunda-nunda lagi kebutuhan gue akan gadget ini. Pekerjaan gue sebagai wartawan sebuah koran nasional memaksa gue harus ngantongin gadget kemana-mana. Pengennya sih bawa laptop. Sayangnya ukurannya yang lumayan gede bikin ga praktis. Udah gitu, laptop gue lumayan berat dan badan gue kecil. Ntar tambah menyusut badan…

  • My Diary & Experiences,  Others

    Crying Behind A Smile : It’s My 23th

    I don’t really know what am I doing right now It’s 2 p.m and I’m still awake I just wanna cry and take this out of my head Youth anxiety Future doubt An Obsessive Compulsive Disorder Sorrow Ah..even if I fight for this I still feel like I’m nothing It’s my 23 None notice me None know me None smile at me None stop walking just to look at me behind It’s not enough I can’t close this eyes easily Am I doing a right thing ? I’m afraid of my own decision Ah suddenly he just come Someone I know a lot and someone who never know I’m alive…

  • K-Culture,  K-POP,  Others,  Produk Unik & Lucu

    Couple Shoes w/ Baekhyun EXO | GUCCI Sneakers

    It was just edited lol. But I really love this edit because looks like a real pict :p. Left pict was me with flowers series and the right one is Baekhyun with bee series. I’ve bought this shoes from Hongkong 2 or 3 months ago but I never wear it outdoor lol. I never want to have this couple series. I was just like the flowers in that shoes. But finally I was realized this is a couple. My bias has bee. Bee and flowers – mutualism symbiosis. #lol Though this is 1:1 premium quality, it’s really fit on my feet. It’s about Rp 350K. So here I’ll show you…

  • Others

    To My FollowersΒ 

    Hi ! Thanks for being my followers guys πŸ™‚ I love you a lot <3 I just wanna inform that duniadevita.wordpress.com is finally changed to devlaboratory.wordpress.com. It’s not for fun. I need to change my address because next time , I’ll post more using English. And why Dev Laboratory (Dev Lab) ? Well, Dev is my pen name. I’ve a different pen name for my job (I‘m a journalist of national newspaper). So I think it will be good if I use different pen name for my blog lol. Lab or laboratory represents how I work hardly to build this blog. Well, we’ve knew that laboratory is an amazing place/room…

  • Others

    The Water is Wide

    My first covering James Taylor’s song. Yes! my favorite one. The Water is Wide … By Song Jong KiΒ and me. With simple ukulele wkwkwkwk :p. Im so sorry if my voice sounds strange zz. But this is the cutest one ~~~ Actually I hate knowing hisΒ voice was so beautiful zzz

  • Others

    Bye Surabaya, for a while..

    Pagi ini rasanya sungguh lapang hati ini. Meski harus membeku dan kelaparan saat tidur di lab komputasi tadi malam :p Meski di belakang kursi saat aku menulis blog ini juga masih banyak orang tergeletak mengenaskan (-___-) Flashback apa yang sudah terjadi kemarin, sungguh aku sangat bersyukur karena akhirnya aku bisa melewati semuanya. Meski harus banyak halangan yang aku dapatkan dalam setiap prosesnya, namun aku menikmatinya. Aku mempelajarinya. Mulai dari sidang dadakan yang mengharuskan aku begadang semalaman hingga bertengkar hebat dengan Malawi perkara TRB 2 yang tak kunjung selesai. Tapi ternyata semuanya happy ending. Sidang proposalku lancar meski sempat diserang habis-habisan dengan dosen berlatarbelakang civil engineering. Yaaa, TA ku memang lebih…